Konsultacje - Zapraszamy
NASI KONSULTANCI
Informacja o WYKŁADOWCY
JERZY KĘDZIERSKI
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Przedmioty konsultacji
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - płatowiec - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - płatowiec - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - płatowiec - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - płatowiec - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Informacja o WYKŁADOWCY
KLAUDIUSZ DYBOWSKI
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.
Informacja o WYKŁADOWCY
DANIEL WOWRA
Prywatny przedsiębiorca. Absolwent Akademii Obrony Narodowej ze specjalnością Lotnictwo o kierunku Zarządzanie Ruchem Lotniczym.
W lotnictwie od 1987 r. szkolenie rozpoczął w Aeroklubie Gliwickim.
Pilot szybowcowy, motoszybowcowy i samolotowy. Instruktor szybowcowy od 1993 r. praktyka nabyta w Aeroklubie „Orląt”, szkoląc dęblińskich licealistów. Wyszkolił podstawowo na szybowcach ponad 150 osób. Czynnie szkolący instruktor szybowcowy.
Mechanik szybowcowy i samolotowy. Były pracownik i instruktor etatowy w różnych aeroklubach.
Nalot ogólny na szybowcach i samolotach ponad 1500 godzin w tym jako instruktor szybowcowy ponad 800 godzin.
Posiada Złotą Odznakę Szybowcową z dwoma diamentami.
Od kilku lat:
Ekspert ds. szybowcowych w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz
były Ekspert ds. szybowcowych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Jest również egzaminatorem szybowcowym Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Prywatny przedsiębiorca. Absolwent Akademii Obrony Narodowej ze specjalnością Lotnictwo o kierunku Zarządzanie Ruchem Lotniczym.
W lotnictwie od 1987 r. szkolenie rozpoczął w Aeroklubie Gliwickim.
Pilot szybowcowy, motoszybowcowy i samolotowy. Instruktor szybowcowy od 1993 r. praktyka nabyta w Aeroklubie „Orląt”, szkoląc dęblińskich licealistów. Wyszkolił podstawowo na szybowcach ponad 150 osób. Czynnie szkolący instruktor szybowcowy.
Mechanik szybowcowy i samolotowy. Były pracownik i instruktor etatowy w różnych aeroklubach.
Nalot ogólny na szybowcach i samolotach ponad 1500 godzin w tym jako instruktor szybowcowy ponad 800 godzin.
Posiada Złotą Odznakę Szybowcową z dwoma diamentami.
Od kilku lat:
Ekspert ds. szybowcowych w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz
były Ekspert ds. szybowcowych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Jest również egzaminatorem szybowcowym Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Przedmioty konsultacji
Bezpieczeństwo lotów - UAP(L)
FI - Uczenie się i nauczanie
FI(A) - Łączność
FI(A) - Człowiek - możliwości i ograniczenia
FI(A) - Meteorologia
FI(A) - Nawigacja
FI(A) - Ogólna wiedza o statku powietrznym
FI(A) - Planowanie i wykonanie lotu
FI(A) - Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego
FI(A) - Procedury operacyjne
FI(S) - Administrowanie programem szkolenia szybowcowego do licencji SPL
FI(S) - Łączność
FI(S) - Człowiek - możliwości i ograniczenia
FI(S) - Meteorologia
FI(S) - Nawigacja szybowcowa
FI(S) - Prawo lotnicze i procedury ATC
FI(S) - Procedury operacyjne - szybowcowe
FI(S) - Wiedza ogólna o szybowcu
FI(S) - Wykonywanie i planowanie lotu - szybowcowe
FI(S) - Zasady lotu - szybowcowe
Motoszybowce turystyczne - TMG
Ogólna wiedza o samolocie - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Prawo lotnicze - UAP(L)
Seminarium FI(S)
Bezpieczeństwo lotów - UAP(L)
FI - Uczenie się i nauczanie
FI(A) - Łączność
FI(A) - Człowiek - możliwości i ograniczenia
FI(A) - Meteorologia
FI(A) - Nawigacja
FI(A) - Ogólna wiedza o statku powietrznym
FI(A) - Planowanie i wykonanie lotu
FI(A) - Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego
FI(A) - Procedury operacyjne
FI(S) - Administrowanie programem szkolenia szybowcowego do licencji SPL
FI(S) - Łączność
FI(S) - Człowiek - możliwości i ograniczenia
FI(S) - Meteorologia
FI(S) - Nawigacja szybowcowa
FI(S) - Prawo lotnicze i procedury ATC
FI(S) - Procedury operacyjne - szybowcowe
FI(S) - Wiedza ogólna o szybowcu
FI(S) - Wykonywanie i planowanie lotu - szybowcowe
FI(S) - Zasady lotu - szybowcowe
Motoszybowce turystyczne - TMG
Ogólna wiedza o samolocie - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Prawo lotnicze - UAP(L)
Seminarium FI(S)
Informacja o WYKŁADOWCY
JANUSZ CZUBKOWSKI
Pilot samolotowy od ponad czterdziestu lat. Piętnaście lat w przewozie Cargo, jako pilot liniowy. Doświadczenie w lotnictwie zdobywał skacząc ze spadochronem i latając na kilkunastu typach szybowców. Długoletni instruktor lotniczy w Aeroklubie Warszawskim, co uważa za najcenniejsze doświadczenie w swojej karierze lotniczej. Inicjator powrotu do przedwojennej tradycji turystyki lotniczej, a zaowocowało to wieloletnią inicjatywą rajdów turystycznych, krajowych i międzynarodowych, organizowanych pod godłem Aeroklubu Warszawskiego. Najtrudniejsze z tych wypraw to loty na Białoruś i Ukrainę, do Czech, Chorwacji i na Węgry, oraz przeloty nad morzem do Danii, w tym Bornholm. Entuzjasta i zaangażowany propagator lotnictwa.
Pilot samolotowy od ponad czterdziestu lat. Piętnaście lat w przewozie Cargo, jako pilot liniowy. Doświadczenie w lotnictwie zdobywał skacząc ze spadochronem i latając na kilkunastu typach szybowców. Długoletni instruktor lotniczy w Aeroklubie Warszawskim, co uważa za najcenniejsze doświadczenie w swojej karierze lotniczej. Inicjator powrotu do przedwojennej tradycji turystyki lotniczej, a zaowocowało to wieloletnią inicjatywą rajdów turystycznych, krajowych i międzynarodowych, organizowanych pod godłem Aeroklubu Warszawskiego. Najtrudniejsze z tych wypraw to loty na Białoruś i Ukrainę, do Czech, Chorwacji i na Węgry, oraz przeloty nad morzem do Danii, w tym Bornholm. Entuzjasta i zaangażowany propagator lotnictwa.
Przedmioty konsultacji
Łączność - BPL
Łączność - LAPL(A)
Łączność - PPL(A)
Łączność - PPL(H)
Łączność - SPL
Łączność - UAG(L)
Łączność - UAP(L)
Łączność - UHP(L)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - BPL
Człowiek - możliwości i ograniczenia - LAPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(H)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - SPL
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - PPL(A)
Procedury operacyjne - PPL(A)
Łączność - BPL
Łączność - LAPL(A)
Łączność - PPL(A)
Łączność - PPL(H)
Łączność - SPL
Łączność - UAG(L)
Łączność - UAP(L)
Łączność - UHP(L)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - BPL
Człowiek - możliwości i ograniczenia - LAPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(H)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - SPL
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - PPL(A)
Procedury operacyjne - PPL(A)