Konsultacje - Zapraszamy
NASI KONSULTANCI
Informacja o WYKŁADOWCY
MAREK LEWANDOWSKI
Jest wysokiej rangi specjalistą w zakresie łączności radiowej w służbie kontroli ruchu lotniczego. Posiada uprawnienia radarowej kontroli zbliżania Warszawa - Okęcie. Jest zawodowym kontrolerem Ruchu Lotniczego, a także instruktorem w ośrodku kontroli Warszawa Zbliżanie na Okęciu. To właśnie między innymi jego głos będziesz słyszał w słuchawkach w samolocie kiedy będziesz prowadził korespondencję ze służbą kontroli ruchu lotniczego. Marek Lewandowski posiada też licencję samolotową PPL(A). Został uhonorowany dyplomem Prezydenta Stanów Zjednoczonych Bila Clintona za organizację i zabezpieczenie podróży lotniczej do Polski w 1994 roku.
Jest wysokiej rangi specjalistą w zakresie łączności radiowej w służbie kontroli ruchu lotniczego. Posiada uprawnienia radarowej kontroli zbliżania Warszawa - Okęcie. Jest zawodowym kontrolerem Ruchu Lotniczego, a także instruktorem w ośrodku kontroli Warszawa Zbliżanie na Okęciu. To właśnie między innymi jego głos będziesz słyszał w słuchawkach w samolocie kiedy będziesz prowadził korespondencję ze służbą kontroli ruchu lotniczego. Marek Lewandowski posiada też licencję samolotową PPL(A). Został uhonorowany dyplomem Prezydenta Stanów Zjednoczonych Bila Clintona za organizację i zabezpieczenie podróży lotniczej do Polski w 1994 roku.
Informacja o WYKŁADOWCY
JERZY KĘDZIERSKI
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Przedmioty konsultacji
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - płatowiec - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - płatowiec - LAPL(A)
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - płatowiec - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - płatowiec - LAPL(A)
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Informacja o WYKŁADOWCY
ANDRZEJ STEFKO
Jest wybitnym specjalistą w dziedzinie budowy silników lotniczych, Doktorem Nauk Technicznych, a także czynnym instruktorem szybowcowym. Od 25 lat czynnie szkoli młodych szybowników.
W sumie wylatał ponad 1600 godzin na szybowcach i motoszybowcach kilkudziesięciu typów. W dziedzinie lotów szybowcowych zdobył prestiżową Odznakę Szybowcową z Trzema Diamentami, jest także wyróżniony tytułem i odznaczeniem Mistrz Sportu Szybowcowego.
Prowadził też między innymi badania technicznych przyczyn wypadków lotniczych samolotów dużych prędkości.
Jest też autorem szeregu książek i publikacji w dziedzinie techniki lotniczej. Posiada również licencję samolotową PPL(A).
Jest wybitnym specjalistą w dziedzinie budowy silników lotniczych, Doktorem Nauk Technicznych, a także czynnym instruktorem szybowcowym. Od 25 lat czynnie szkoli młodych szybowników.
W sumie wylatał ponad 1600 godzin na szybowcach i motoszybowcach kilkudziesięciu typów. W dziedzinie lotów szybowcowych zdobył prestiżową Odznakę Szybowcową z Trzema Diamentami, jest także wyróżniony tytułem i odznaczeniem Mistrz Sportu Szybowcowego.
Prowadził też między innymi badania technicznych przyczyn wypadków lotniczych samolotów dużych prędkości.
Jest też autorem szeregu książek i publikacji w dziedzinie techniki lotniczej. Posiada również licencję samolotową PPL(A).
Przedmioty konsultacji
Nawigacja - SPL
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UHP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - napędy, instalacje, przyrządy - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Zasady lotu - UAG(L)
Nawigacja - SPL
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UHP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - napędy, instalacje, przyrządy - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Zasady lotu - UAG(L)
Informacja o WYKŁADOWCY
DARIUSZ MOĆKO
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku . Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju” , medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju” , „Wielonarodowej Dywizji Centrum – Południe” , „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego.Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku . Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju” , medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju” , „Wielonarodowej Dywizji Centrum – Południe” , „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego.Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.