Konsultacje - Zapraszamy
NASI KONSULTANCI
Informacja o WYKŁADOWCY
MIKOŁAJ PERNAK
Mikołaj jest związany z lotnictwem od dziecka. Wychowanek Aeroklubu Elbląskiego, jest pilotem samolotowym, szybowcowym, wiatrakowcowym oraz skoczkiem spadochronowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał latając po całej Europie, organizując rajdy, przebazowania, uczestnicząc w misjach poszukiwawczych, zrzutach skoczków oraz lotach fotograficznych Air-2-Air.
Przez kilka lat mieszkał w Wielkiej Brytanii, gdzie studiował zaawansowaną inżynierię lotniczą oraz brał udział w projektach badawczych z zakresu aerodynamiki, mechaniki płynów, struktur i fizyki plazmy w czołowych instytucjach. Obecnie zajmuje się badaniem silników odrzutowych. Cały czas aktywnie lata, organizując wyprawy i szkolenia w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.
Mikołaj jest związany z lotnictwem od dziecka. Wychowanek Aeroklubu Elbląskiego, jest pilotem samolotowym, szybowcowym, wiatrakowcowym oraz skoczkiem spadochronowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał latając po całej Europie, organizując rajdy, przebazowania, uczestnicząc w misjach poszukiwawczych, zrzutach skoczków oraz lotach fotograficznych Air-2-Air.
Przez kilka lat mieszkał w Wielkiej Brytanii, gdzie studiował zaawansowaną inżynierię lotniczą oraz brał udział w projektach badawczych z zakresu aerodynamiki, mechaniki płynów, struktur i fizyki plazmy w czołowych instytucjach. Obecnie zajmuje się badaniem silników odrzutowych. Cały czas aktywnie lata, organizując wyprawy i szkolenia w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.
Przedmioty konsultacji
FI - Ocena i egzaminowanie studenta
FI - Ocena i egzaminowanie studenta, możliwości i ograniczenia człowieka
FI - Uczenie się i nauczanie
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Seminarium FI(A)
Seminarium FI(S)
FI - Ocena i egzaminowanie studenta
FI - Ocena i egzaminowanie studenta, możliwości i ograniczenia człowieka
FI - Uczenie się i nauczanie
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Seminarium FI(A)
Seminarium FI(S)
Informacja o WYKŁADOWCY
KLAUDIUSZ DYBOWSKI
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.
Informacja o WYKŁADOWCY
MICHAŁ SULIŃSKI
Od 2013 roku zawodowo związany z lotnictwem komercyjnym, ostatnie lata na stanowiskach Specjalisty oraz Inspektora Bezpieczeństwa Lotniczego. Obecnie pełniący funkcję Kierownika Działu Bezpieczeństwa Lotniczego i Ochrony (Safety&Security Manager) u operatora dyspozycyjnego (CAT/Air Taxi). Specjalista z zakresu analizy zdarzeń lotniczych oraz Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS). Pilot samolotowy. W lotnictwie ogólnym wykonuje loty "ferry" a także współpracuje ze szkołami ATO w zakresie bezpieczeństwa. Instruktor BL/SMS i Security. Absolwent Akademii Obrony Narodowej na kierunku lotnictwo, kształcił się również na Estońskiej Akademii Lotniczej. Czas wolny poświęca lataniu.
Od 2013 roku zawodowo związany z lotnictwem komercyjnym, ostatnie lata na stanowiskach Specjalisty oraz Inspektora Bezpieczeństwa Lotniczego. Obecnie pełniący funkcję Kierownika Działu Bezpieczeństwa Lotniczego i Ochrony (Safety&Security Manager) u operatora dyspozycyjnego (CAT/Air Taxi). Specjalista z zakresu analizy zdarzeń lotniczych oraz Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS). Pilot samolotowy. W lotnictwie ogólnym wykonuje loty "ferry" a także współpracuje ze szkołami ATO w zakresie bezpieczeństwa. Instruktor BL/SMS i Security. Absolwent Akademii Obrony Narodowej na kierunku lotnictwo, kształcił się również na Estońskiej Akademii Lotniczej. Czas wolny poświęca lataniu.
Informacja o WYKŁADOWCY
JANUSZ CZUBKOWSKI
Pilot samolotowy od ponad czterdziestu lat. Piętnaście lat w przewozie Cargo, jako pilot liniowy. Doświadczenie w lotnictwie zdobywał skacząc ze spadochronem i latając na kilkunastu typach szybowców. Długoletni instruktor lotniczy w Aeroklubie Warszawskim, co uważa za najcenniejsze doświadczenie w swojej karierze lotniczej. Inicjator powrotu do przedwojennej tradycji turystyki lotniczej, a zaowocowało to wieloletnią inicjatywą rajdów turystycznych, krajowych i międzynarodowych, organizowanych pod godłem Aeroklubu Warszawskiego. Najtrudniejsze z tych wypraw to loty na Białoruś i Ukrainę, do Czech, Chorwacji i na Węgry, oraz przeloty nad morzem do Danii, w tym Bornholm. Entuzjasta i zaangażowany propagator lotnictwa.
Pilot samolotowy od ponad czterdziestu lat. Piętnaście lat w przewozie Cargo, jako pilot liniowy. Doświadczenie w lotnictwie zdobywał skacząc ze spadochronem i latając na kilkunastu typach szybowców. Długoletni instruktor lotniczy w Aeroklubie Warszawskim, co uważa za najcenniejsze doświadczenie w swojej karierze lotniczej. Inicjator powrotu do przedwojennej tradycji turystyki lotniczej, a zaowocowało to wieloletnią inicjatywą rajdów turystycznych, krajowych i międzynarodowych, organizowanych pod godłem Aeroklubu Warszawskiego. Najtrudniejsze z tych wypraw to loty na Białoruś i Ukrainę, do Czech, Chorwacji i na Węgry, oraz przeloty nad morzem do Danii, w tym Bornholm. Entuzjasta i zaangażowany propagator lotnictwa.
Przedmioty konsultacji
Łączność - BPL
Łączność - LAPL(A)
Łączność - PPL(A)
Łączność - PPL(H)
Łączność - SPL
Łączność - UAG(L)
Łączność - UAP(L)
Łączność - UHP(L)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - BPL
Człowiek - możliwości i ograniczenia - LAPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(H)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - SPL
Planowanie i wykonanie lotu - PPL(A)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - BPL
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - LAPL(A)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - PPL(A)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - PPL(H)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - SPL
Procedury operacyjne - PPL(A)
Łączność - BPL
Łączność - LAPL(A)
Łączność - PPL(A)
Łączność - PPL(H)
Łączność - SPL
Łączność - UAG(L)
Łączność - UAP(L)
Łączność - UHP(L)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - BPL
Człowiek - możliwości i ograniczenia - LAPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(A)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - PPL(H)
Człowiek - możliwości i ograniczenia - SPL
Planowanie i wykonanie lotu - PPL(A)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - BPL
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - LAPL(A)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - PPL(A)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - PPL(H)
Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego - SPL
Procedury operacyjne - PPL(A)